UPRAVLJANJE DIONICIMA I KUPCIMA
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S DIONICIMA
(Stakeholder Relationship Management)
Je proces kojim se organiziraju, prate i poboljšavaju odnosi organizacije sa svim subjektima koji su zainteresirani za njezino poslovanje - dionicima.
KORISTI:
promatranje problema sa različitih stajališta nudi mogućnost učenju i boljem shvaćanju vlastitih dionika, a time i vlastitog poslovanja
pomaže pri učinkovitijem donošenju odluka
otvorenost prema različitim stavovima o istom problemu može poboljšati prepoznavanje i onih rizika kojih se nije bilo svjesno i pomoći u pravilnom postavljanju prioriteta
postavljanje dionika u središte pomaže u izgradnji poslovne odgovornosti, kako prema unutra, tako i prema vani. Zbog različitih, ponekad sukobljenih stavova treba biti dosljedan i transparentan.
dugoročna ušteda vremena i novca
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KUPCIMA
(Customer Relationship Management)
Je metoda za upravljanje odnosima i interakcijama tvrtke s kupcima i potencijalnim kupcima.
KORISTI:
postiže se boljim poznavanjem postojećih kupaca
lakše prepoznavanje potreba kupaca
brža reakcija na zahtjeve kupaca
prodaja komplementarnih proizvoda i proizvoda više klase od tražene
uvođenje procedura i procesa koji osiguravaju konzistentnost u prodaji i odnosu s kupcima
efikasnije predviđanje potreba svakog pojedinog kupaca na osnovi povijesti kupovine i kupovnih navika
zadržavanje postojećih kupaca te prilagođavanje proizvoda/usluga njihovim željama i potrebama
razmjena informacija o kupcima između odjela poboljšava komunikaciju i timski rad